Alla inlägg den 10 mars 2010

Av jimmy johansson - 10 mars 2010 11:41

Nu har sportlovet varit för dem flesta i sverige och hur många föräldrar har möjlighet att vara hemma med sina barn under sportlovet och det gäller inte bara sportlovet utan alla lov som barnen har under året.

Det skulle vara en rättighet för föräldrar att kunna vara hemma med sina barn under loven och dem som inte har barn då, jo dem får också ledigt en vecka när det inte är lov.

Man kan ju ta ut föräldradagar då tänker ni men dem gäller bara upp till 7-8år nånting sånt då har ju socialdemokraterna en bra ide att har man inte tagit ut sina föräldradagar så skjuts dem upp tills barnen blir 15-16år och det tycker jag som förälder en kanonide för det är inte bara när barnen är små man vill vara ledig med barnen utan hela barnets uppväxt tills 9:an är avslutad.

Är man barn och föräldrar jobbar på loven så blir ju inte barnen lediga för det för dem ska till fritids eller dagbarnsmamma och får kliva upp tidigt ändå och komma hem sent på kvällen.

Jag har "tur" att vara arbetslös så jag kunde vara med min dotter en del under sportlovet förra veckan och då åkte vi på kryssning till riga som ni kan läsa om lite längre ner på sidan.

Nästa lov som blir påsklovet undrar hur många föräldrar som är hemma med sina barn då förutom dem röda dagarna som finns under påsken.

Har en annan ide också hur man kan vara ledig under loven med barnen att man jobbar 10dagar och sen vara ledig i 10dagar då får man en naturlig ledighet så då slipper man ta semester på loven och fler skulle få chansen att få jobb också tror jag.

Ovido - Quiz & Flashcards